REFERENSCASE

UTLANDSKONFERENS

Tillberg Design - kickoff i grekiska övärlden

Tillberg Design of Sweden är ett världsledande designföretag för lyxiga kryssningsfartyg, hotell- och restauranginredningar. Eftersom Tillberg Design finns över stora delar av världen, från Höganäs till Miami och Singapore, så ville de sammanföra och bygga ihop teamen under denna kickoff. Vi bröt ner tanken från de stora fartygen till mindre fartyg, vilket slutade i segelbåtar och en fyra dagars segling i den grekiska övärlden.

Foto: Roland Gustavsson

REFERENSCASE

WEBSÄNDNING

Malmö stad - Kick off World Pride

Malmö stad står som värd tillsammans med Köpenhamn för World Pride & Eurogames 2021 vilket kickstartade med en websändning där vi stod för idé, manus, studiodesign och produktion.

REFERENSCASE

KUNDARRANGEMANG

Länsförsäkringar Skåne - Kunskapskalaset

Länsförsäkringar Skåne bjöd sina kunder på ett stort kalas i Helsingborg Arena med experiment, lekar, skadeförebyggande kunskap och underhållning med Beppe Singer, Oscar Zia mfl. Kalaset bringade 100 000kr i intäkter som gick oavkortat till BRIS. Vi stod för idé, koncept och produktion.

Foto: Max Nordanåker

REFERENSCASE

JUBILEUM

100-årsjubileum i tre världsdelar

Slutkunden ville fira med tre jubileumsmiddagar för 600 deltagare - i tre världsdelar under en och samma kväll. Shanghai för Asien, Malmö för Europa och Denver för USA. Vi blev kontaktade av vår samarbets-partner W Communications där vi fick i uppdrag att ansvara för logistikhantering och konceptframtagning för dessa jubileumsfester, där temat under de tre middagarna var ”The Dancing Journey”.

REFERENSCASE

NORDISK KONFERENS

2 500 deltagare under tre dagar

Kund lade sin tredagars nordiska konferens på Malmö Arena där vi ansvarade för säkerställande av infrastrukturen avseende logistik, flöden, mat- och dryckesservering, scen- och ljudteknik och underhållning.

Foto: Frasse Franzén

REFERENSCASE

UTLANDSKICKOFF

Mäklarhuset - kickoff i Dublin

I januari varje år tar Mäklarhuset med sina anställda på en resa för att kicka igång det nya året. Med önskemålet om en destination utomlands fick vi i uppdrag att arrangera denna årliga kickoff. Syftet var att stärka varumärket, ge ökad kunskap i vilka samarbetspartner kontoren kan ta hjälp utav, samt att få en riktigt givande och rolig start på året där de anställda runt om i landet skulle få chans att träffas och lära känna varandra. Resultatet blev en 3-dagars resa till Dublin.